1/21/2013

Militærlivet.

Joda. Det ble hardere enn jeg hadde trodd. Men er ikke det en del av poenget? Å holde bloggen gående mens jeg er her kan jeg i alle fall bare glemme. Vanligvis etter tjenestetid er jeg enten så trøtt at jeg ikke orker å tenke, eller så trener jeg eller er rundt om med folka. Ikke akkurat så mye som skjer her i Bardunapa, men det er nok til å holde hverdagen mer eller mindre interessant. Tenkte jeg kunne legge ut litt bilder tatt i tjeneste etc. den siste tiden. Så da får dere en update på hva som har skjedd siden starten av desember.

 Vi har hatt en del stridsteknikk. Preben måtte smake litt på våpenet på VCP*.  Vi har lært masse nytting som overvåket fremrykning  tilbaketrekning, ild og bevegelse, ta grop og masse annet mine ikkemilitære lesere ikke har noen som helst forutsetning for å forstå noe som helst av.

 Vi har hatt PBU**mønstring. Alltid like gøy.. Jeg har skrevet 4 TS***er så langt. Det er alltid like gøy.. "Hold opp 3 ullfrotté overdel". Yey.

Vi har tatt buss til Bardufoss lufthavn. Ikke veldig interessant, men det var et hyggelig bilde. 

 Jeg har flettet en del hår.. Kjedet meg voldsomt på flyplassen på vei hjem på juleperm.

Vi kom tilbake fra juleperm, og plutselig var det lysere enn mørk skumring slik det hadde vært ukene før vi dro. 

Har trent. Kanskje ikke så mye som jeg burde, men i alle fall mer enn før jul! Det kommer seg ditta folkens!

 Vi har fått leke med saab-utstyret****. Det var veldig artig. Var en hel dag ute i skogen og skøt på hverandre. Slitsom stemme "Drept... Drept... Drept.."

 Hilde har som vanlig spist usaklig mye ketchup.

Vi har vel kanskje vært et par turer på Svingen. Ingen direkte bra bilder derfra.. Men stemning er det no!!

 Vi så solen for første gang på leeenge på øvelse Cold Winter. Den så langt kosligste øvelsen vi har vært på. Vi lærte masse om snøskred. Veldig interessant.

 Var mye fint vær på øvelsen. Ble nesten litt forelsket, jeg.

Wollmann på Andsfjellet. Det var en god militær dag!

Gjort noe gøy siden sist dere da?
Fred på jord!



* Vehicle checkpoint
** Personlig bekledning og utrustning. Altså klær og utstyr.
*** Taps- og skademelding. Et skjema vi må levere hvis vi mister noe.

**** Lasersikte på våpen og mottakere på vest og hjelm som forteller deg når og hvor du er blitt skutt. Noe likt med lazertag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar